Blåst på konfekten


 
Känner mig lurad!

För ett tag sedan lyckades jag köra över en knappnål med min overlockmaskin. Inget att rekommendera! Självklart ställde det till bekymmer och maskinen började bete sig väldigt konstigt. Trådar och nålar gick av på löpande band och maskinen kunde inte klippa ordentligt. Tyget trasslade sig fast hela tiden. Jättetrist!! Det gick ändå sy med den hjälpligt. Det vill säga, när kniven ändrade läge lyckades jag på olika sätt ställa tillbaka den.

 

Till slut lämnade jag ändå in den på service. Jo då, maskinen skulle bli som ny blev jag lovad. Personen som skulle fixa den berättade hur många maskiner hon lagat och hur många nöjda kunder hon haft. Efter någon vecka var den klar och glad i hågen for jag för att hämta hem min trogne vän. Betalade glatt servicekostnaden och skyndade hemåt.

 

Väl hemma fick jag äntligen plocka fram mina påbörjade arbeten. Började med att sy i lite vanliga bomullstyger. Den fungerade klockrent. Ja, lite krångel var det ju, trådarna gick av någon gång, Det avfärdade jag med att de kanske var gamla. Fortsatte med ett kraftigare möbeltyg. Då började trasslet igen!! Maskinen slutade klippa och tuggade fast. Nålarna gick av hela tiden. Besviken testade jag då med trikå, samma sak där. Det enda som gick något så när att sy var normaltjockt bomullstyg, inte ens tunt dito klarade den av.

 

Efter helgen begav jag mig tillbaka till affären för att klaga och begära att få jobbet bättre gjort. SUCK!! Affären hade upphört!! Om jag kände mig blåst på konfekten? Definitivt!!

 

Nu har jag suttit och felsökt själv. Kniven är varken utbytt eller slipad, dessutom fattas en liten detalj som gör att nålarna hålls isär. Den fanns där när jag lämnade in min älskade maskin, det vet jag med all säkerhet. Nu sitter jag här och känner mig grundlurad. Det enda att göra nu verkar vara att försöka få tag på nya delar och laga den själv.

 

Återligen har jag fått bekräftat att jag nog är rätt så otursförföljd....

 

 

MVH// En besviken Mona

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0