Rörigt på sjukhuset

 

 
 Ligga på lassa är inge skoj alls!
 
Det gamla slitna uttrycket: -Man måste vara frisk för att orka vara sjuk kommer verkligen till sin rätt. Igår flyttades vi över till avd. A, nyrepad, ombyggd och inte på långa vägar färdig. Fattas både det ena och det tredje. Personalen springer och servar patienter samtidigt som de får agera flyttgubbar. Känns inte som om man vill be om något. Man skäms ju när de är så överbelastade. Det är dammigt och korridoren liknar mer en byggarbetsplats. Mitt i allt under dagen kan någon komma in och borra upp något, leva om så det står härliga till. Lugn och ro? Glöm det!! Borrdammet i vattenglaset får man på köpet.

Teoretiskt är en fyrsal är ombyggd till en tresal...men i praktiken är det bara plats för två sängar. Vikväggen mellan mig och grannen sitter så tokigt till att hon inte kan komma åt syrgasen som finns på min sida. Tur att hon inte behöver den. Garderoberna kommer man inte åt. Om man inte flyttar på sängrannens bord, som inte  det heller fungerar fullt ut. När jag ska på toa måste jag klänga som en babian för att komma ur sängen. Jodå, jag har fällt ner "urtrillningsgallret". Åt andra hållet är det ingen ide, då kommer jag inte förbi mellan sängen och vikväggen. Eftersom jag inte är så där 100% social utan behöver mitt egna lilla revir känns det bättre med vikvägg. Varför sätter man upp en sådan om den inte ska användas?
 
De var tvungna att ta en bit av rummet för att kunna sätta in dusch. De redan få platserna måste ju ha blivit färre eftersom fyrsalarna bara rymmer två patienter. På den nyrenoverade salen finns ingen tv. Landstinget har inte råd att köpa in några upplyste sköterskan om när vi frågade. Var tog den vi hade i förra salen vägen??
Jodå! Ombyggnationen är verkligen ett kapitel för sig. Vi slussades över till en avdelning som inte var klar, för att företaget skulle kunna börja jobba med den andra. Tid är pengar!!

Så går det när de verkliga experterna inte får vara med och planera. Personalen på avdelningen menar jag!
 
Men toaletterna är fina!!

MVH// Mona         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0