Övervikt och Längd


Min syster gjorde ett inlägg på FaceBook för inte så länge sedan:  -Jag är inte överviktig - jag är av underlängd...;)
Hon fick många ”gilla” på den kommentaren….

Avskyr diskussioner om man väger "rätt" eller inte! Har själv gjort en gastric bypass men inte fasiken vet jag om jag väger så "rätt" nu heller. Att väga rätt, är inte det att trivas med sin vikt? Jag gillar inte att få ont i rumpan när jag sitter. Enda ställena fettet inte fastnar på hos mig är nämligen rumpan och låren.

Och bemötandet, jag säger bara bemötandet. På speciellt klädaffärer, inom vården ja nästan överallt blir man genast klassad som idiot om man har lite hull. Sk. Välvilliga individer kommer med en massa tränings och bantningstips..."dööööhh".
Visa mig den person med övervikt som inte vet allt om just bantning, olika metoder dieter, preparat , ja allt som kan tänkas. Troligast testat det mesta också....Många springer på gym osv. och sliter halvt ihjäl sig för att uppnå den här så kallade normalvikten.

Annat är det när man är smal, då ses man ju nästan som någon Alfred Nobel.....som om vikt och intelligens skulle gå hand i hand??
Jag är normalviktig nu 63,5 när jag var som tyngst vägde jag närmare 120. Jag vet vad jag talar om!!

Visst mår jag lite bättre nu...men det är nog mest psykiskt!! Man slipper alla negativa pikar, blickar m.m. Fysiskt? I ärlighetens namn så är skillnaden inte så stor som jag förväntade mig och som så många tycks tro.

Nej var stolt över hullet!! Det är din kropp!! Och ingen annan jäkla viktigpetter har något med den att göra!!.Jag bär min egen kropp. Ingen annans!! Det är väl upp till var och en att välja själv. Jag valde operation. Vad du väljer är väl upp till dig!!

Vikten är skitviktig....trivselvikten!!

// Mona

Kiruna 10 februari-2013

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0