Här och nu!

Trött, trött, trött!!
Jag är så vansinnigt trött!!
Sliter häcken av mig men ändå är det inte nog.
Gör mitt bästa men inte ens det räcker känner jag.
Ingen ber mig om något ( i ord) men ändå känns det som om jag ”borde gjort det”…
Struntar jag i det möts jag av sura miner…ofta får jag höra att det beror på lathet.

Det är inte ett dugg synd om mig. Det är mitt val. Ett val jag gör av kärlek.  Ett val jag gör för att jag älskar personerna jag vill hjälpa.

Vill inte ha något mer tillbaka än ett tack då och då!!
Inte få bannor för att jag stökar till ibland på grund av mina egna njutningar…. Att jag gillar att handarbeta, laga mat, renovera möbler, sy, sticka, brodera..klippa mattrasor. med mera, med mera. Istället för att springa omkring med en dammtrasa eller dammsugare.
Javisst, att göra sådant  är nyttigare och bättre, mer accepterat…..men ACK!! så tråkigt i min värld. Få bannor och förmaningar över att jag missar saker ibland på grund av mitt konstaterat dåliga minne. Alla dessa operationer och sövningar har gjort mig sådan. Jag glömmer saker!! Inget ovanligt att jag glömmer nycklar i lås osv. Saker man kan le åt är rent ut ett H-vete för mig. En kamp var dag!! *Suck*

Säg inte åt mig att jag ska ta det lugnt  och inte slita ut mig .
Jag vill hålla på med det jag gör. Jag mår bra av det!! Klarar inte av att sitta och göra ”ingenting”.  Men låt mig göra det i min egen takt!!
Gräla inte på mig för att disken kan få stå kvar en halvtimme efter middagen är överstökad. Maten jag jobbat med i flera timmar…Maten jag förberett i flera dagar ibland.
Dammet som jag frambringar och kan ta en halv dag innan jag städar undan. Jag gör det när jag orkar.

Min kropp är inte vad den borde, orkar inte lika mycket som tidigare.. Jobbar på även med det. Kämpar både med och emot sjukvården! Söker lösningar. Proppar mig full med diverse medikamenter.
Jag blev den jag blev! Inget jag varken valt eller önskar någon annan. Gör allt jag bara orkar och kan!!

Snälla!! Ge mig bara lite mer tid!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0