Svampplockning



Idag har jag varit och plockat svamp! Har äntligen trotsat vädrets makter. Hela hösten har det antingen regnat eller varit för kallt…burr!! Normalt bara älskar jag hösten, men inte i år. De dagar det varit finväder och jag vågat mig ut har jag bara hittat oätliga, mestadels dödligt giftiga exemplar. Kan det månne vara något omen? Nåväl, nu har jag alltså hittat ett riktig svamparadis. ICA Kvantum i Kiruna!! Från och med nu gäller det stället. Även gällande potatis, rotfrukter, bär och annat höstgodis. Svampkorgen, bärhinken och potatishackan åker ner i potatiskällaren, FÖR GOTT!!! Mina böcker gällande dessa ämnen ska jag elda bastun med. Då slipper jag ju frysa i alla fall.

Ha nu en fortsatt urtrist, regnig och kall höstkväll!! // Mona
Kiruna den 22 September 2011



Dagens skörd!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0