Morgonbestyr





Någon som känner igen sig?


MORGON

Pojkar vakna nu, skynda er!
Låtsas inte sova, tror ni inte jag ser?
Stig nu upp ur sängen,
annars kanske ni missar veckopengen.
Jag tog fram rena kläder i går kväll,
ta på dem snabbt nu är ni snäll!!!
Kom nu! Vi måste hinna fika,
….stå inte bara där och kika….

Har ni borstat tänderna??
Får jag se på händerna!
Har du redan hunnit slarva bort strumpan?
Och du där glöm inte att torka rumpan….
Sjutton också, nu kommer vi försent igen….SKYNDA PÅ LILLA VÄN!!!!

Har vi hunnit med allt?
Ta på vantarna, där ute är det kallt.
Glöm inte att ta med gympa-påsen!
Vem i hela friden har satt tuggummi i låsen?
Hoppa in och sätt er i bilen nu,
klockan är redan långt över sju…

Är ni här alla fyra?…nu är goda råd dyra…
Var tusan är bilnycklarna???
…lika bra att plocka fram cyklarna…
Samma visa varje dag…
Bara tanken på att hinna gör mig svag….


Det här skrev jag en gång för länge sedan när mina killar var små. Jag var ensamstående på den tiden. Det är ganska tätt mellan mina barn, ungefär två år.
Det var en jobbig tid det erkänner jag, men skulle ändå inte vara utan den en endaste minut!

//Mona, Numera med lugna morgnar.
Kiruna 4 oktober 2011

Kommentarer
Postat av: Karn

<3 Jätte bra skrivet!

2014-02-27 @ 11:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0